Jonna Lidström.

Ögonblick

Publicerad 2014-02-24 13:42:00 i Blandat,

Ögonblick i naturen.
 
Om man stannar upp ibland och tar sig tid att titta sig omkring så kan man få se häftiga grejer.
Jag lyssnade på en låt som heter When oceans rise när jag var ute och gick vid rosenlunds bankar igår, här kan du lyssna:
 
http://www.youtube.com/watch?v=Nz3_6QPl6VM
 
Det är en väldigt mäktig låt av Hillsong United som har så vacker text.
Så stod jag och tittade ut över vättern uppe på bankarna... Kolla in denna vyn!
 
 
 
När jag kollade på bilden efteråt såg jag det där strået som stod upp i gräset.. det såg ju ut som ett kors.
 

You call me out upon the waters
The great unknown, where feet may fail
And there I find You in the mystery
In oceans deep, my faith will stand

Chorus:
And I will call upon Your name
And keep my eyes above the waves
When oceans rise
My soul will rest in Your embrace
For I am Yours, and You are mine

Sen gick jag lite närmare, och då kom solen och sken på korset i samma ögonblick som jag tog bilden, och sekunden senare var solen borta.

För vissa kanske inte det säger någonting men för mig blev det ändå en känsla av frid i hjärtat. Gud ser mig, och han visar det med små, små ting i vardagen.  Korset sken upp av solen och bekräftade "i ditt ljus ser vi ljus", en uppmuntring i vardagen till mig och till alla. Tacksam för livet!

 ”Din nåd är dyrbar, o Gud, i dina vingars skugga finner människor tillflykt. Ty hos dig är livets källa, i ditt ljus ser vi ljus.” – Ps 36:8,10

 


Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-02-24 16:35:57

Så fint! Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2014-02-24 20:21:08

Vackert!

Postat av: Helena

Publicerad 2014-02-25 21:06:46

Åh vad fint! Blir alldeles glad i hjärtat:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela