Jonna Lidström.

Hej vuxen!

Publicerad 2011-03-20 08:57:28 i Blandat,

God morgon på er denna härliga söndag!
Idag när jag vaknade kände jag ett lugn i kroppen. Jag älskar min säng, den är mjuk och skön
och trots att det är en hel del kvar innan det är färdiginrett så trivs jag faktiskt här.

Jag kan se framför mig hur jag drar upp rullgardinen och tittar ut över vättern (njuter) därefter går jag en härlig morgonrunda i området och njuter av frisk luft. Sen skyndar jag mig hem till att sätta på det älskade morgonkaffet och njuter vid frukostbordet innan dagen drar igång på riktigt. 
Efter jag gjort mig i ordning och släckt alla ljus :) cyklar jag till jobbet, klipper så att saxarna ryker och pratar på hela dagen. Vid stängning känner jag hur lugnet infinner sig igen och jag får en skön cykeltur i friska luften när jag beger mig hemåt (njuter).
Väl hemma gör jag en kesomacka ocb njuter av hemmagjord müsli, tänker förmodligen att jag måste städa, men väntar med det till en annan dag. Sen tänder jag lite ljus i soffan, älsklingen kanske kommer över, vi myser hela
kvällen och sen är det dags att krypa ner i sängen igen.

Njuta av livet måste man göra och lyckas se guldkornen, ljuset över berget m.m :)
Hoppas jag får uppleva många såna här dagar när jag känner att jag har mycket att vara tacksam över.
Det är mycket värt att bara stanna upp emellanåt och fundera.. istället för att fokusera på  sånt som är jobbigt kan man tänka på hur mycket som är bra. Då blir livet mycket lättare att leva och man blir gladare på köpet!

Nu ska jag göra lite frukost ¨åt mig och min babe innan han ska jobba, sen far jag hem till mor&far igen.
2 veckor kvar!
Ha en bra dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela