Jonna Lidström.

Crash!

Publicerad 2010-09-19 10:12:34 i Blandat,

Japp inatt har jag sovit 11 timmar och det var så skönt och välbehövligt.
Jag har inte lyckats sova så bra i veckan, är nog för mycket som snurrar i huvudet.
Det känns som att jag har lagt fram allt jag ska ha med mig, måste bara organisera det lite bättre.
Tror inte att jag verkligen förstår att jag ska iväg på onsdag.
Det är helt galet, men fantastiskt!

Igår var det full rulle här.. och dagen började med en KROCK, eller en "puff" iaf hehe :P
Just i stunden var det inte alls roligt, jag blev lite skakig och chockad.
Uppe vid A6 i Jönköping, finns en rondell där man antingen kan köra rakt fram mot centrum, eller
vänster ner mot E4-söder mot helsingborg. För att köra rakt fram måste man ligga i högerfilen och från höger är det också en fil in i rondellen från E4 åt huskvarnahållet. DÄR kom en idiot i en svart volvo v70 flygande rakt in i rondellen utan att se sig åt vänster. Han skulle ju lämna företräde åt mig eftersom jag redan var inne i rondellen. Så jag han inte tänka utan TVÄRNITADE och var millimeter ifrån att smälla med honom :S puuh.
Men strax efter jag tvärbromsat så känner jag en "puff" där bak och då kör en tjej in i mig som inte hann bromsa för att jag bromsade.. ja kära nån vilken soppa.
Jag fick panik och tutade till på henne, sen följde hon efter mig ut ur rondellen och in i en parkeringsficka.
Vi gick ut och pratade, kollade på bilarna. Det blev lite repor på kofångaren och repor på lacken o en liten buckla där hon körde in i mig.. och ingen av oss fattade att man måste fylla i en skadeanmälan.. crazy. Men nu vet jag det.
Så vi tog inga telefonnummer eller namn från varandra.

Men när jag kommit till sans och kört ner till centrum som jag hade tänkt från början så pratade jag med pappa och han sa att om det är nån som ska stå för skadorna på vår bil är det ju hon som körde in i mig. Man måste ju ha avstånd till framförvarande bil så man hinner bromsa om det händer något. Så jag åkte upp till A6-parkeringen, allt detta hände på ca 10-15 min och klockan var inte 10.00 än så det var inte så mycket bilar på parkeringen.
Jag kom ihåg att bilen var liten och silvrig och det fanns ungefär 3-4 såna bilar att välja på.
Men efter lite spaning så hittade jag den jag trodde att det var och såg lite repor på hennes kofångare fram. tog reg-numret och det kunde pappa ringa sen och vi fick tag på hennes mamma och kunde göra en skadeanmälan.. båda vi två var ju överrens om att han som körde in från e4:an i rondellen gjorde så att hon körde in i mig. Men rätt ska ju vara rätt så vi får se hur försäkringsbolaget tar ställning till detta. Skönt att vi fick tag på dem iaf. Annars hade jag känt mig dum, även att inget av det som hände var mitt fel.

Wellwell. Det var en lång utläggning. Hoppas  ni fattade vad jag menade och vad som hände.
Sen shoppade jag loss på stan och tröstade mig med det haha.. hittade massa snyggt! Sen åkte jag hem och gjorde en päron och mintchoklad-paj, sen kom lina&aron o lilla lowa hit på eftermiddagen.
Vi skypade med Filippa och åt god mat och hade det mysigt:) Sen somnade jag tidigt, tror det var chocken tidigare som gjorde att jag var helt slut..haha

Nu ska jag plocka undan frukosten och ta tag i mitt stökiga rum.
Hej hopp!



Idioten i volvon bara smilade, vinkade och körde vidare.
Honom hade jag velat konfrontera och ifrågasätta hans värdelösa körning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela