Jonna Lidström.

sunny sunday.

Publicerad 2010-04-11 15:09:46 i HELG!,

Idag åkte Simon hem för han skulle jobba och jag satte
mig ute i solen med matteböckerna efter frukosten.
Skönt med lite ljus och lite färg i ansiktet :)

Sen gick jag in och gjorde god chokladmousse till mig och fille.
Det är ju trots att söndag .. då får man unna sig lite godsaker haha.
Precis som alla veckans dagar ;)




Här kommer receptet!

Cookiesmousse:
2 dl vispgrädde
50 g mörk choklad
50 g mjölkchoklad
2 äggulor


Vispa grädden hårt och smält chokladen i vattenbad.
Rör ihop äggulorna i en skål och tillsätt den smälta chokladen
under omrörning, tillsätt lite av grädden och rör om.
Häll till sist i det sista av grädden.

Hacka.
ca 1 näve hasselnötter
och 25 g choklad.

Hacka ner nötter och choklad i lagom stora bitar
och blanda i moussen, garnera med någon chokladbit
och ställ in i kylen ca 30 min-1 h.

SMASKENS!



Men nu ska vi ut i solen och springa :)
Dubbla budskap men choklad och träning mår man bra av.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela