Jonna Lidström.

långfredag. kort fredag.

Publicerad 2010-04-02 17:44:02 i Blandat,

förr var långfredagen en dag som egentligen inte skulle göra något på.
man fick inte ha roligt och man fick inte göra något ansträngande för kroppen,
exempelvis klippa gräset. man skulle ta det lugnt och det var en lååång och tråkig dag för alla.

mamma har berättat hur det var när hon var liten. då var det noga
med att långfredagen skulle vara en lång och tråkig dag.

idag är det inte likadant. man tänker egentligen inte på att det är just långfredagen
utan det är bara en av alla lediga dagar vid påsk.
det är ju inte många som knappt vet varför vi firar påsk.
Jesus dog på korset på långfredagen och gav sitt liv för oss.
det är värt att tänka på, det är ju det största och viktigaste i kristendomen egentligen.




men jag har inte bara suttit still idag. time changes!
det har varit en kanonmysig dag som inte är slut än.
sov till nio allihop här hemma, förvånad att det var tyst när jag steg upp.
så såg jag mamma&pappa ligga helt utslagna i sängen haha.. fille med.
men sen gick vi ner allihop och åt en lång mysfrukost.
efter det klippte jag pappa, sprang en runda och åt en god påsklunch
som mamma fixat så bra <3 älskar min familj!

 

 

sen åkte marie och jag ut till stugan och gick en runda i vårsolen.
det var riktigt mysigt! spelade yatzy och kollade på crossroads, den gamla dängan.
haha. minnen!

vi åt jordgubbar med vaniljkesella, drack kaffe och gottade oss!

 

klassisk scen ur filmen :) haha. VHS såklart, och gammal tv!

 

Soffmys och Yatzy, precis som det brukar vara! :)
Love you sweetie. Hösten kommer bli grym!

Ha en go kväll!
Tjaa då.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela