Jonna Lidström.

Tidsomställning = trött?

Publicerad 2009-10-29 19:41:27 i Blandat,

Ja kan det vara så att man blir extra trött när man ställer om tiden?
Jag sa till pappa att trots att jag ändå sovit helt okej denna veckan
så är jag helt snurrigt trött i huvudet nu ikväll.
Men några på hans jobb hade känt sig ovanligt trötta denna veckan med
och de diskuterade tidsomställningen.. så det är säkert därför man känner
sig extra trött och hängig, och för att det är mörkare på kvällarna.

Idag vid fyra när jag slutade så var det halvskumt ute och sedan blev det fort mörkt.
Jag var duktig och lagade mat till familjen efter jobbet och det blev faktiskt riktigt gott!
Men det är inte så lätt som det ser ut när mamma gör det..

Jag skulle ju göra röd quinoa-sallad då.. och man skulle skölja quinoan så man blev av
med bitterämnen i skalet. Lätt tänker ni? Men quinoan är ju småsmå röda pluttar så när
jag hällde av med locket så for det ju ut en massa.. okej, fick sippra ut vattnet och göra det några
gånger så de blev rena och fina. Sen glömde jag såklart bort att vattnet skulle koka upp
innan man la i dem.. så koktiden blev svårdefinerad haha. Man får ju lite panik.. och sedan
skulle man ju hacka och fräsa en massa annat samtidigt och ojojoj.
Men jag löste det galant och jag hann tom med duka fint under tiden tills det blev helt klart :)
Och nej.. jag brukar inte laga supermycket mat här hemma haha. Men det är ju kalasskoj när det blir gott!

Nu efter jag läst massa historia ska jag ner och slänga mig i soffan en sväng.
Sova tidigt idag kanske?

Imorgon kommer Simon till mig med <3
Och på lördag är familjen bjuden till syster m familj på
födelsedagsfirande :)
:) Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela