Jonna Lidström.

Take care of your hair.

Publicerad 2009-10-22 10:34:29 i Blandat,

Det har jag börjat med att göra. Inte slita lite mycket med den eviga plattången,
inte tvätta lika ofta och föna och fixa.. häll i lite torrschampo då istället
och gnugga lite i hårbotten. man får volym och håret känns inte lika fett.
det är kanonbra så sparar man det ytterligare någon dag.

Idag duschade jag det, hade i inpackning en stund, sedan lät jag det torka tills det bara var lite fuktigt.
Efter det tog jag i root-boost kräm i botten för volym och värmeskydd på längderna.
Sedan fick det bli lite föning för att få volymen och få det helt torrt.
Slutfinishen görs med lite vax och spray.

Ju mer sällan du tvättar håret desto mindre blir det skitigt fortare.
(haha en konstig mening, men ni fattar?)



Kisby torrschampo - inköpt på Åhléns för ca 95 kr.

--------------------------------------------------------

Var på gymet i morse en timme ungefär, gick upp rätt tidigt
så jag hann fixa och dona lite innan jag sticker till jobbet.
Är skönt att komma igång med ett träningspass på morgonen!
Nu blir det jobb till klockan 17.00
Sen ska jag kela med min kära systerdotter ikväll.

Ha det finemang / Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela