Jonna Lidström.

Helgen!

Publicerad 2009-10-18 12:47:14 i Blandat,

Det är nästan otäckt vad helgerna går fort. Men om man tänker efter så är det ju inte mer än 2 kvällar och 2 dagar och det är inte supermycket man hinner med. Eller så är det mycket man hinner med och det är därför tiden bara går så fort, hm. Jonna filosoferar..

I fredags hängde vi ett gäng hos Simon i hans nya lägenhet, eller hans första lägenhet.
Det var nice och det blev pizza och idol. Kikade lite på idol eftersnack också, Katrin Zytomierska är
verkligen oproffsig som programledare.. Peter Jihde är ju grymt duktig jämfört med henne.
Han känns mer sympatisk och är inte bara där för att snacka skit om alla andra.

Well well.. kvällen rullade iväg och igår tog simmo och jag lite sovmorgon innan vi gick och köpte oss lite
frukost för att sedan fara vidare till söndagens folkhäng A6 och Ikea. Grymt mycket folk!
Men vi tog en vagn på Ikea och strosade runt ibland tallrikar, lampor och gardiner haha.. fy
vad svårt att fixa i ordning i en lägenhet alltså. Man måste ju först bestämma vilka färger man vill ha
och så att det mesta ändå passar ihop. Inte lätt alltså, men lite kunde han ju köpa in iallafall :)

Det fick bli lite ny klädinköp för mig också. Tänkte jag skulle köpa in lite schyssta tröjor att jobba i.
Är ju kul att kunna variera sig lite på jobbet och ändå vara beredd att få blekning eller röd färg på..
Så det fick bli lite blandat, bla en leopardmönstrad oversize-tröja från bikbok och en helt vanlig svart
långärmad från Vero moda. Och WOW vad mycket det fanns på H&M alltså. Jag blev helt kär i en tight svart kort spets-klänning, men användningsstatus gick före och jobbtröjor prioriterades.. man kan inte köpa allt man ser haha.. även om jag gärna hade velat.

Sen åkte Simon och jag hem och pyntade lite i hans lägenhet, lite ljusgrejer ställdes fram och handdukar hängdes upp m.m.. efter det gick vi på bio. Äntligen Midsommar, lite skum film haha.. men rolig var den ju!
Vi hade en riktig mysdag och det var härligt <3

Idag började jag dagen med att gå på ett härligt möte i min kära församling.
Det handlade om bön och att bön verkligen gör skillnad, pastorn berättade härliga vittnesbörd om
hur bönen hade förändrat hans liv. Det var underbart att höra!

Snart ska jag hjälpa till att göra lite mat tills mamma kommer hem från jobbet
och senare i eftermiddag blir det gymet och lite historialäsande.
(Det blir mycket självstudier när man inte har så mycket lektioner, men det är kul faktiskt)

Ha en underbar söndag mina vänner och se till att vila upp er ordentligt inför den nya veckan.
God bless you.



Du är älskad!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-20 23:05:35

Mycket bra blogg som man som kristen blir peppad av:) Fortsätt så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela