Jonna Lidström.

kloka ord om kärlek.

Publicerad 2009-01-08 18:19:36 i Blandat,






En kyss är ett vackert knep som naturen skapat
för att hejda talet när ord blir överflödiga
  / Ingrid Bergman


Kärleken övervinner tiden.
För älskande kan ett ögonblick vara en evighet,
och en evighet kan vara en klockas slag.
/  Mary Parrish
 

Att älska och att älskas
är att känna solen från bägge håll.
/   David Viscott


Min givmildhet är gränslös såsom havet,
min kärlek lika så djup; ju mer jag ger åt dig,
dess mera har jag kvar, ty båda äro oändliga.
/  William Shakespeare


När vi är kära framstår vi inför oss själva
ganska annorlunda jämfört med hurdana vi var förut.
/  Blaise Pascal


Om jag vet vad kärlek är så är det tack vare dig /  Herman Hesse


Kloka ord om kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela