Jonna Lidström.

Städa.Städa.Städa.

Publicerad 2009-12-15 12:15:39 i Blandat,

Idag på min lediga dag vaknade jag såklart 06.55 av Filippas klockalarm.
Underbart! haha.. men jag var faktiskt riktigt pigg, låg ändå kvar till halv åtta
och drog mig litegrann. Sen gick jag ner och käkade frukost, mums!

Därefter drogs ytterligare julgodisbak igång,
jag gjorde supergoda apelsinchokladgodisar med
rostade hasselnötter i.

Du behöver:
ca 200 g mörk choklad (minst 60%)
ca 1,5 - 2 dl hasselnötter
rivet skal från 1 apelsin

Rosta hasselnötterna lätt på svag värme
så de får lite färg, ej smaka bränt!
Hacka dem grovt.
Smält chokladen över vattenbad,
låt den ej bli för varm!
Blanda i nötterna i chokladen
och skalet från apelsinen.
Bred ut på smörpapper på en plåt,
låt kallna och bryt sedan i små bitar.

Perfekt julgodis! :) Rätt nyttigt med!

Sen har jag dragit över mitt rum som en virvelvind.
Det har rensats, slängts, dammats och flyttats om.
Såå skön känsla, men ryggen värker av allt lyftande hit&dit.
Nu ska jag bara städa ur min frisörvagn här hemma,
sedan är jag färdigstädad för i år. Hade sparat gamla tidningar
och fotogrejer och kartonger. SLÄNG! Det samlar bara damm.
Hittade en söt bild på mig och Marie också, tror den är från -93.

Och en bild på mitt första pass från -92.
Jag når inte riktigt upp till kameran haha.
Och jag ser sådär pillemarisk ut som jag var
när jag var liten också :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela