Jonna Lidström.

semester!

Publicerad 2009-08-01 19:16:34 i Blandat,

japp. så efter 6 dagars jobb på raken har jag nu en veckas semester till :)
så underbart!!

när jag kom hem från jobbet njöt jag av att sätta mig i eftermiddagssolen en liten stund.
läste min nyinköpta glamour-tidning. augustinumret och fullt med fräscht höstmode.
jag taggar redan!
efter det sprang jag en runda och sen fick det bli lite käk som mamma sparat åt mig. nice!
de stack på bio ikväll i jönköping.
dit ska jag imorn med tjejerna. först en sväng till A6, sen laga 3rätters hos helena, sen BIO.
Sommar med Göran. och jag längtar. för jag ahr velat sen den länge :)

hörni.. vad har hänt med alla 14-15åringar?
hur sjutton kan alla småtjejer vara så med i modesvängen.
och varför kallar man det för mode när man ser trashig ut?

det är ju roligt att det är så många som är modeintresserade.
men måste alla se likadana ut för det?
har du en oversize-tröja, ett par slitna jeansshorts (som knappt syns under tröjan)
och en liten väska med långa remmar som du hängt över axeln  är du inne.
hm? eller ja du ser ju iallafall ut som alla andra.
vad hände med att ha sin egen stil, och va accepeterad för den du är.
nope. det blir du inte förrän du ser ut som alla andra.

sen är det också "inne" med rufsigt hår (helst otvättat, oborstat), slitna jeans, pilotbrillor
och skor som helst ska se ut som du stampat runt i lera med.

vi i västvärlden vill se ut som trash. och de som har det sämre vill inget hellre än att ha ett par hela, nya, vita skor.
think about it. det är galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela