Jonna Lidström.

ajajaj det dunkar & det bankar.

Publicerad 2009-08-27 11:19:14 i Blandat,

haha. ojaa. vaknade efter 11 timmars sömn med huvudvärk.
inte så roligt. men efter lite frukost och kaffe så känns det bättre.
har blivit förkyld också. näsan snorar och har sig. inte så mysigt :/

det här är min allra sista vecka som jag bara jobbar 3 dagar.
fr o m nästa vecka kommer jag gå upp till 80 %.
det ska bli roligt :) nu har det verkligen ökat med att göra på salongen.
hoppas på en fullspäckad höst.
men det är såklart skönt att vara ledig mycket. men vill man tjäna pengar så är det
ju bättre att jobba mer. jag blir ju iaf inte av med min lediga tisdag. den är helig. haha

många tror också att frisörjobb är världens glidigaste. news flash!! det är det inte.
man får slita rätt mycket för att ens få något över i lön, iaf om man är egen företagare.
tur för mig att jag fortfarande bor hemma så att man kan spara lite pengar iaf :)

det är ju en inre press att hela tiden på varje kund göra sitt allra bästa. även om jag är trött efter en kund så får jag ju inte visa det för nästa. han eller hon vet ju inte hur mycket jag har jobbat innan. och den kunden förtjänar ju också att jag gör mitt bästa för att den ska bli nöjd. sen är det såklart en rolig utmaning att ta sig an en frisyr och göra att en person blir glad och mår bättre. och ge den personen lite feedback och uppskattning.
men det är inte konstigt att man är trött på kvällarna efter en dag fullproppad med kunder.

jag tror iofs att jag måste inse att jag inte kan göra mer än mitt bästa. så blir inte pressen lika stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela