Jonna Lidström.

hemlagad müsli!

Publicerad 2009-04-21 15:29:30 i Blandat,

något alla borde testa.
det har blivit lite av en drog i det här huset.
jag saknar det om jag inte får det till frukosten.
perfekt på kvällen med lite omega 3 efter träningen med!

Du behöver:
5 dl havregryn
2 dl sesamfrön
1 1/2 dl linfrön
3 dl solrosfrön
3 dl hackade hasselnötter och mandel
1 dl flytande honung
1 dl matolja eller majsolja

sätt ungen på 200 grader
blanda alla ingredienser till müslin.
jag brukar köra nötterna i en mixer, så slipper man hacka.
lägg det på en ugnsplåt. rosta i ugnen 10-15 min tills den fått fin färg.
rör om då och då. ta sedan ut den och låt den svalna.
lägg i en glasburk med tätslutande lock.
voila, både snyggt och gott!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-04-21 20:50:17

kan ju ta med olja imorn, så kan jag köra lite ryggmassage ;) duktig du har blivit med träning och nyttig mat nu vännen :P du har kommit in i Marie-tänk! haha

Postat av: michaela

Publicerad 2009-04-22 13:53:18

kan müsli vara snygg!? ;) hihi najz! låter jättegott! det ska jag absolut testa! bara handla lite ingredienser först..



ha en bra vecka! kramkram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela