Jonna Lidström.

God fortsättning.

Publicerad 2009-04-13 20:28:51 i Blandat,

på påsken/ våren / sommaren. you name it!
har haft lite påskledigt från datorn jag med.
men nu är jag tillbaka från en superhärlig helg.
jag är t.o.m lite chokladbrun från solen. jihoo :)
hela kroppen luktar sol från idag, har varit ute hela dagen och gottat mig.

i fredags tog jag det mest lugnt på fm, sen var det släktkalas hos mormor&morfar på em.
det blev gott påskbord och mumsig påsktårta.
vi läste ett avsnitt i bibeln med för att få lite fokus på varför vi egentligen firar påsk.

på kvällen åkte jag, systrar och svåger (vi som ändå var på kalaset ihop) till huskvarna.
där var det påskkonferens på kungsporten där. fuuuullt med folk överallt.
så det blev riktigt varmt och svettigt inne i möteslokalen.
sen var det caféband som spelade och konsert med blindside.

i lördags var lina&aron här, vi solade&slappade på fm
sen drog jag iväg till värnamo för och träffa evelina. vi handlade massa mat vi skulle laga till killarna på kvällen.
de var på fotbollsmatch i gbg över dagen, och kom hem lagom till dukat bord.
det blev grillad flintastek, klyftpotatis, kalla såser och god sallad.
till efterrätt blev det marängswich med jordgubbar och glass till. smasken.
vi lyckades rätt bra efter mycket om och men haha.

söndagen tillbringades i mjogaryd hos simon, träffade hans syster och hennes fästman litegrann.
åt god mat och hade det mysigt. gick en runda i solen, sköt luftgevär, fikade m.m. en mysdag på landet.
sen åkte jag hem till familjen senare på kvällen,  de var i stugan så kom dit rätt sent.
kollade på film och hade det mysigt vi med.

så idag har jag varit i stugan med familjen.
solande, luftgevärsskytte, räfsande i trädgården, tränade med filippa, promenad osv..
en riktigt skön dag idag med. semester MED STORA BOKSTÄVER.
det har jag haft alltså! underbart väder med.

jobbar ju aldrig tisdagar .. så ledig imorn med.
ska till jkpg och göra ansiktsbehandling, fick ett presentkort i julklapp som jag tänkte utnyttja.
lyxigt och härligt.
nu väntar en härlig försommarkväll.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela