Jonna Lidström.

happy thoughts

Publicerad 2008-03-05 17:18:37 i Allmänt,

nu är jag ledig fram till på måndag :)
underbart med långledigt.

ikväll kommer corre och ida, det blir film & fika.

jag måste packa lite med.
hinner nog inte det imorn.
eller det beror ju på iofs.

åh jag såg en sak som gjorde ont i hjärtat idag.
jag satt på stationen och chillade lite innan tåget kom.
det var varmt och skönt i solen.
när tåget rullar in på stationen kommer det ut massa folk.
då får jag se nån som snubblar ut från avsatsen ut på perrongen.
han flyger typ.
det är en äldre mörkhyad man.
alla bara går vidare och han ligger där och tar sig för knäna som skrapades upp i fallet.
det har blivit hål i byxorna vid knäna.. dem är för korta och det kanske är hans enda par ?..
 han plockar upp sina böcker som han tappade .. jag lägger märke till att en av hans böcker är en svensk ordlista..
han försöker lära sig språket.
jag får medlidande för honom.. han har säkert det inte lätt men han försöker verkligen få ett bra liv.
och hans blick.. det gjorde ont.

bara en liten tanke..

du är en doft, du är ett ljud, du är en färg.
denna sången är till dig Carina Berg.

Carina du är änden på min fantasi.
Du är brödet man vill lägga korven i.

ja kära nån.
det är mycket som simmar runt i hjärnan nu.
tankar hit och tankar dit.
det är jobbigt bobbigt.

hoppas på en GRYMT bra helg <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-12 19:44:39

Det är enkelt att radera kommentarer ifrån en blogg bara sådär.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela