Jonna Lidström.

...

Publicerad 2008-08-31 20:50:00 i Blandat,

så tog jag mig en tallrik med filmjölk och havrefras och satte mig i soffan.
borta bra med hemma bäst. ensam hemma. det var rätt skönt.
så jag, filen och tv:n. tänkte på hur bra jag har det.
jobb, familj, utbildning, vänner.
brabrabrabra.
men ändå klagar man. på allt.

hade en skön bilresa från tenhult med. tänkte stanna och ta en kaffe på vägen.. men de hade redan stängt.
blev mycket tankar på varför, vad, hur, när, osv..
egentligen kanske man inte borde tänka för mycket. det leder ju oftast inte till så mycket.
har man något att säga borde man ju säga det istället för att tänka bara.
ska kanske börja med det. haha.
så slipper man fundera så onödigt mycket.

livet är bra konstigt.
det är så oförutsägbart på något sätt.
man kan aldrig veta vad som händer the day after tomorrow..
både bra och dåligt kanske. för om man visste mer om framtiden kanske man skulle agera annorlunda i nuet.

jag har tagit ett beslut i dagarna faktiskt. att leva mer i nuet.
ser hela tiden fram till nånting. det är ju bra. men man måste kunna uppskatta det man har just nu med.
"var dag har nog av sin egen plåga" typ, fast tvärtom haha.

helflummigt inlägg. jag vet.

sen tänkte jag på en sak till.
kan avstånd göra att man kommer närmare varandra.. eller gör det bara så att man kommer längre ifrån varandra?..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela