Jonna Lidström.

mitt liv?

Publicerad 2007-09-01 18:47:37 i Allmänt,

när jag kom hem från jobbet idag, tog jag av mig jeansen o slängde mig på min säng under min sköna isbjörns-pläd. satte på en lovsångsskiva och rullade ner gardinerna.
kände att jag var i stort behov av vila. för hela veckan har gått så fort och det kändes som om jag knappt hunnit med. så behövde vila upp mig lite o få lite ny kraft :)

när jag låg där började jag tänka på vad jag vill med mitt liv egentligen..
mitt liv?
och att denna veckan så har jag märkt att ETT steg kan förändra ditt liv. EN handling du gör, kan förändra hela din framtid. det är faktiskt sant. man har typ tusen olika val på en dag.. och oftast väljer man det bekvämaste och inser inte vad man missar. men sen kanske man vågar ta sig i kragen och göra nåt som kanske tar emot lite.. men efteråt inser man att det var det bästa man kunde gjort.. är jag för djup nu? eller är det nån som hänger med.. :S

så vad vill jag med mitt liv då?
jag vet iaf vad jag inte vill!
var på möte igår och hörde en riktigt bra predikan. den var av en härlig stockholmskille som heter John Ted. hans predikan var inte att läsa ur bibeln. utan hans predikan bestod mest av att han berättade om sitt liv.
hur han var uppväxt i en kristen familj.. men att allt annat sedan drog honom bort från Gud.. hur han blev den tuffa killen med tatueringar, attityd och en fet snusprilla under läppen. han berättade att han hade testat på droger, supit och festat hur mycket som helst och hur hans killkompisar och han tävlade om vem som skulle bli av med oskulden först osv..
sen ibland åkte han och hans tuffa killgäng på möten.. mest för att "ragga brudar" och bara se allmänt tuffa ut.
hur de kunde åka till nån fest dagen innan, vakna upp bakis och sedan åka på nån mötes-konferens kvällen efter.
snacka om ett falskt liv!!
men sen kom vändpunkten i hans liv. och poängen med predikan var att berätta hur man inte skulle leva. han ville inte skryta om hur kristen han var.. utan bara ärligt berätta att han hade levt helt fel och att han ångrade det.
en helt vanlig dag i en buss påväg hem från nåt fick han möte Gud. och det var så starkt för honom och han valde sedan att gå bibelskola och kunde inte fatta hur han hade missat så mycket av det verkliga livet. han kunde inte fatta att han hade valt att leva som han hade gjort innan han fick möta Gud på riktigt... han kände frid på insidan och blev helt HEL igen. jag tyckte det var så härligt att höra.

så tillbaka till mitt liv då..
gå ut gymnasiet med tron att jag kommer lyckas som frisör.
sen står vägarna öppna.. resa nånstans? flytta till göteborg? starta eget? gifta mig? med vem?
haha.. så mycket hann jag fundera på. och jag kom nog egentligen inte fram till jättemycket. mer än att jag var i ett känslomässigt kaos innan idag. och det var så skönt att bara få släppa ut alla tankar och all oro inför framtiden för att förstå att jag inte går ensam. och jag kände vilken underbar plan Gud har för mig. han vet vad jag ska göra efter gymnasiet, om jag ska flytta till göteborg, vem jag ska gifta mig med osv :) och det känns såå skönt.

ni som inte är troende och läser detta förstår nog inte vad Gud gör med ens liv. han ger en sådan sjuk trygghet och frid på insidan att det är helt omöjligt för mig att leva för honom. och jag tvekar inte en sekund på att Gud finns och att han älskar alla människor och det är våra egna val. de HANDLINGAR som styr vår framtid och vårt liv.. som gör hur världen ser ut idag. vår FRIA vilja. som Gud inte styr över.. så sorrry vänner. vi kan inte skylla ondskan på Gud. det är vårt eget fel.


jag har inget att skämmas för och jag är så glad över att vara den jag är. okej.. inte alla dagar kanske. men egentligen så är mitt liv så galet underbart att jag inte har något att klaga över. egentligen inte..
jag har en härlig familj som älskar mig, vänner, en framtid, bra förutsättningar till jobb, en säng att sova i, mat att äta varje dag.. bara det liksom!!


mmmmmmmm.

haha. nu ska jag stoppa något i min mage för jag har inte ätit på 6 timmar. och det kurrar lite lätt i magen nu.
men bara så du vet...

du går aldrig ensam.


image109

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-09-02 15:05:04

Du är för söt gumman ;)

Postat av: Helena

Publicerad 2007-09-03 15:13:08

Bra skrivit jonna! det är så sant så sant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela