Jonna Lidström.

JULAFTON

Publicerad 2007-12-24 21:41:05 i Allmänt,

vaknade med ett ryck.
gick ner i köket och började stöka lite.
sen kikade jag på alla paketen och satte på julmusik.
sakta men säkert kom pappa och X:et ner och sen kom resten av familjen ner.
vi åt frukost i soffan och tittade på julkalendern.
efteråt gick hela familjen en julaftons-promenad.
riktigt skönt.. göra lite plats för julematen ;) hehe..

väl hemma hoppade jag in i duschen och gjorde mig i ordning.
sen bar det av med katten, lite julmat och massa paket till Hanzéns på andra sidan stan.

vi började med julbordet.
köttbullar, ägg&räkor, julskinka, potitsgratäng, strömming, prinskorv och mycket mer fanns det att smaka på..
MUMS. mätt blev man av det. :)

spelade spel med kusinerna och mormor..
sen satte vi oss allihop uppe i soffan framför kalle anka.
då blev det kaffe och julgodis.
somnade nästan. men är ju tradition att se på det :)

direkt efter rusade vi ner och la fram alla paketen.
Sussie delade ut dem. jag räknade ihop mina till 16 stycken.

fick en klocka, linne&shorts-pyjamasset, varma tumvantar för skidåkning, en ny underbar almanacka att fylla ut, ny HEL sminkväska, halsband, trisslott, rougeborste med äkta hår.. ja och en hel del till.. man glömmer rätt fort.
Filippa och jag fick iaf Marie Picassos skiva i kalendern i morse. 
den verkade hyfsat bra tycker jag :)

efter julklappsöppningen testade alla sina julklappar och tittade runt.

nu har vi kört Guitar Hero och Singstar-Schlager i flera timmar och min hals är HEEES! haha
men skitkul är det ju. nu jag, filippa o linnea kika lite på en film.

Julafton är snart över. men det har vart en underbart härlig dag med nära och kära.
tack för alla fina jul-sms förresten <3

God Jul för sista gången i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela