Jonna Lidström.

dan före dan.

Publicerad 2007-12-23 17:22:02 i Allmänt,

när man var liten bestod denna dagen av familjemys hemma.
då vaknade man vid nio, öppnade paket i julkalendern.
och hela familjen satte sig i soffan och kikade på julkalendern på tv.

sen brukade jag, filippa och lina åka längdskidor i skogen. haha
över och under fällda granar och över bäckar åkte vi.
sen ramlade nån och vi blev osams och åkte hem igen :P
då fick vi fika med pepparkakor och lussekatter.
sen gick vi ut i snön igen och gjorde snökojor, snölyktor, snögubbar och snöänglar.

på kvällen kollade vi på någon mysig julfilm, smygåt på julskinkan och käkade alladin.
sen när man skulle sova låg man och funderade på vad man skulle få i julklapp.

jag minns att jag hade en ängel-lampa i fönstret och jag brukade kisa med ögonen och då såg det ut som om den skickade ut strålar på mig. ängel-strålar. det kändes tryggt :)

______________________________________

nu är det inte ens säkert att man får en vit jul längre.
lina har flyttat hemifrån.
jag har jobbat till fyra idag.

mysigt och speciellt?
inte särskilt..


men ikväll blir det lite god mat och julemys framför tv:n med familjen ändå.
man får göra det bästa av allt :)

God Jul på er alla. <3 kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela