Jonna Lidström.

ändrade planer.

Publicerad 2007-08-29 14:30:11 i Allmänt,

nobody said it was easy,.
santsant. och det är det verkligen inte.
ni som tror att frisör bara är lek kan ju slänga er i väggen.
idag har vi fått reda på hur vår höst kommer se. mest plugg inför gesällbrevet verkar det som.
fått reda på hur många modeller vi kommer behöva och hur ofta vi måste öva på dem.
typ 3 olika permanenter, 3 olika färgningar, några olika klippningar, långhårsuppsättning och brud&skäggklippning om vi vill.. det kanske låter lite. men det kommer bli en tuff höst och vår fram till själva provet.
för innan dess ska man hinna göra detta på alla modellerna en massa ggr.. och ingen vill väl klippa sig mer än 1 gång i månaden iaf.

sen har vi teori-provet i februari också. då är det prov på allt som har med frisör att göra och allt vi lärt oss på de 3 åren vi gått på skolan. pust.

men jag försöker andas och tänka ut hur jag ska få det att funka.
hur jag ska planera in allt i höst.
först och främst måste jag ge mig ut på modell-jakt.
och det måste va trogna modeller som inte sviker en på prov-dagen liksom.

no one said it would be this hard.

andas igen.
försöker tänka positivt.. det ska bli kul och skönt att vara färdig med gesällen när jag går ut trean.
för då slipper man tänka på det sen.. slipper fjärde året med praktik-lön.
så det är faktiskt inte bara jobbigt och så dåligt som det låter.
men lycka till att hinna med ett körkort, träning, vänner, kyrkan, jobbet, salongen och gesäll-träning och allt annat på samma gång..


men jag går inte ensam.

image108


jag kommer sakna den här tiden. nyfärgad.

Kommentarer

Postat av: Emelie :)

Publicerad 2007-08-29 14:56:21

JONNA de kommer gå bra =) Jag vet precis hur de e, men allt kommer lösa sig tillslut. För övrigt ställer jag gärna upp som modell ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Med hjärtat på rätta stället.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela